Week voor en na Nederland - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Week voor en na Nederland - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Week voor en na Nederland

Blijf op de hoogte en volg Luuk

29 Mei 2013 | Duitsland, Dresden

De week voor Nederland verliep zeer soepel. We hebben een presentatie gegeven bij Motivation im Fremdsprachenunterricht en dit ging geweldig. We hebben ervoor gezorgd dat iedereen betrokken was bij de les. We hebben zelf een korte les gegeven over het Oktoberfest, het niveau was natuurlijk te laag voor de klas maar ze konden zicht goed inleven in hun ''rol'' als middelbare school klas. Aan het eind van deze presentatie stonden wij (Rick, Rik & ik) ook een beetje te kijken toen we het punt hoorden. Een 1 (in Nederland zou dit dus een 10 zijn)!
Onze manier van presenteren viel blijkbaar heel goed in de smaak bij Herr Zeuner, hij vond de les echt leuk en ook de beloning (koekjes) aan het einde van de quiz over het Oktoberfest vielen goed in de smaak.

Hierna zijn we afgereisd naar Nederland, voor 1 week vakantie te vieren (alleen jammer van het slechte weer).

Toen we terugkwamen ging eigenlijk alles verder zoals het al gegaan was. De Seminaren lopen uitstekend en worden steeds interessanter. Verder zijn we ook nog naar Leipzig geweest (we willen zoveel mogelijk van de omgeving zien). Dit viel helaas een beetje tegen, de binnenstad was klein en wat mij (als groot voetballiefhebber) het meeste tegenviel was dat ik het voetbalstadion (Red Bull Arena), wat toch wel een begrip is in Duitsland niet binnen kon. Verder was er in het Panorama, een gebouw waar je een 360 graden foto/film ziet, een tentoonstelling over de Mount Everest. Hier zijn we na het zien van de toegangsprijs toch maar niet naar toe gegaan. Wat wel zeer mooi was was het Völkerschlachtgedenkmal, dit was een kolosaal gebouw (91 meter hoog en 126 meter breed). Hier zijn we ook helemaal naar boven geklommen en vanuit daar hadden we een prachtig uitzicht over Leipzig en omstreken.

Verder staan er nog een paar seminaren op het programma deze week en een reisje naar Praag met de bus (vrijdag). Hierop verheug ik me uiteraard ook weer!