Week 5+6 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Week 5+6 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Week 5+6

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 Mei 2013 | Duitsland, Dresden

Hier komt een kort verslag van week 5+6, ik heb deze samen genomen omdat wij in week 6 (met hemelvaartsdag) weer even terug zijn gegaan naar Nederland. Hierdoor hebben we deze week maar even in Dresden gezeten.

Op school loopt alles soepel en hebben we tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met het begrijpen van de stof en het meekomen in de les. We komen goed mee op het niveau. De lessen worden naarmate we verder het semester ingaan ook steeds interessanter, omdat we dieper op de stof ingaan.

De tijd vliegt hier werkelijk om. Het weer wordt steeds beter (en in Nederland steeds slechter hoorde ik al) dus dat is al een groot voordeel. Verder zijn we nog meer Erasmus studenten tegen gekomen waarmee we al wat dingen zijn gaan doen (bezoek van een kasteel). Ook zijn we naar het grootste studentenfeest van Dresden gegaan. Elke studentenclub is dan open en tussen deze clubs rijden bussen, waardoor je ook niet veel hoeft te lopen. Het enigste nadeel was toen dat het heel hard regende, maar daarvoor waren de bussen natuurlijk een top uitkomst!

Verder loopt alles hier hoe het moet lopen eigenlijk, we moeten straks alleen nog even naar de gemeente om ons officieel in te schrijven bij de gemeente Dresden.

Volgende week is er hier vakantie (dus gaan we weer even terug naar Nederland) en volgt er dus geen verslag over Dresden!

• 13 Mei 2013 - 13:27

Ferun:

ja, ein bisschen sehr kurz, aber gut, wenn alles gut läuft, muss das auch nicht so lang sein. Wohl fände ich es interessant ein bisschen konkreter etwas über eure Seminare zu erfahren. Vielleicht beim nächsten Mal? ICh wünsche euch schóne Ferien (und ja, wenn ihr gutes Wetter haben wollt, bleibt lieber im Osten).