Bijna ten einde - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Bijna ten einde - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Bijna ten einde

Blijf op de hoogte en volg Luuk

23 Juni 2013 | Duitsland, Dresden

De tijd is weer omgevlogen, het is nu nog maar 2 weken tot mijn terugkeer naar Nederland. De lessen verlopen zoals geplant allemaal goed, we hebben nog een paar presentaties gegeven (voor grammatica en Neue Medien) en deze verliepen ook zonder enige problemen. Het was alleen jammer dat onze presentatie wegens tijdnood (een presentatie van een andere student liep uit) ingekort moest worden. Onze presentatie bij Neue Medien verliep echter perfect. Mijn ouders, broer en Claire zijn nog langsgekomen in het weekend voor de presentatie en namen onze Ipad mee, waardoor we in de presentatie die ging over het gebruik van ipad in de les ook daadwerkelijk een ipad konden gebruiken.
Een ding wat mij wel opviel is dat zodra de zon gaat schijnen, de mensen hier veel vrolijker zijn en veel meer buiten zijn (wat natuurlijk ook logisch is). Dit houdt wel in dat de Seminaren door zo goed als niemand meer bezocht worden. Zo zaten er de vorige les bij Landeskunde 8 man, waarvan wij er al 3 waren. Als je nagaat dat er hier gemiddeld zo'n 20 zitten is dat toch wel een heel groot verschil.

Zoals ik al aangekaart had zijn mijn ouders, broer en Claire (vriendin) ook nog langsgekomen. We hebben er een leuk (lang) weekendje van gemaakt en ik heb ze de hele stad kunnen laten zien. Verder ben ik nog samen met hun naar de Sächsische Schweiz geweest, dit is een heel groot natuurgebied met allemaal bergen/rotsen. Dit was uiteraard ook erg mooi. Gelukkig was het weer erg goed, het is rond de 30 graden. Enigste nadeel is dat het vaak erg benauwd is en dat dus niet echt lekker slaapt.

Over 2 weken komen mijn vrienden nog langs, als alles goed verloopt zijn we dan ook klaar met school hier en kan ik samen met hun mee terug naar huis. Ze komen hier om de voetbalwedstrijd Dynamo Dresden - Ajax. Dit is natuurlijk een gigantische belevenis, door de hele stad hangen al posters om reclame te maken voor deze wedstrijd, dus ik zie hier uiteraard erg naar uit.

  • 25 Juni 2013 - 13:00

    Ferun:

    Ich bin wirklich stolz auf euch. Ihr habt euch echt gut geschlagen im Studium und in der Freizeit, wie mir scheint und das beste aus eurer Zeit in Dresden gemacht. Hut ab!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Luuk

Actief sinds 28 Maart 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 5459

Voorgaande reizen:

01 April 2013 - 21 Juli 2013

Dresden

Landen bezocht: