Eerste week Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Eerste week Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Eerste week Dresden

Blijf op de hoogte en volg Luuk

05 April 2013 | Duitsland, Dresden

Onze eerste week in Dresden verliep niet bepaald zonder problemen. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel formulieren moeten invullen. De reis naar Dresden toe verliep goed en we sliepen de eerste nacht in een goed hotel. De dag hierna hebben we zoveel mogelijk proberen te regelen op de eerste dag (inschrijving bij TU, Studentenwerk, Bank enz.). We hadden geluk dat Rick al hier was en alles al uitgezocht had waar we moesten zijn, je moet hier namelijk voor werkelijk elk klein formuliertje naar een andere instantie. De kamer waarin ik zit (Wundstrasse 3) is prachtig, ik zit op 10 hoog met uitzicht over heel Dresden (wat vooral s'nachts mooi is). Ik deel de keuken en het bad met Adam, een Tsjech die in Dresden woont. Echter heb ik hem deze week maar 1 keer gezien, hij zou zondag/maandag (begin van het nieuwe semester) komen omdat hij momenteel nog bij zijn ouders zit. De eerste dag op de TU was een drukke, er kwam zoveel informatie dat het goed is dat alles in een boekje staat waar je alles nog eens in kan nalezen. De TU is groot en mooi, het enige nadeel is dat ons gebouw nogal ''DDR-stijl'' is. Verder zijn de apparaten die erin staan nogal ouderwets (voornamelijk gebruik van overheadprojectors). Onze tutoren zijn erg behulpzaam (zoals bijna iedereen in Dresden), alleen viel ons de eerste dag al op dat de vertalingen naar het Engels, wat voornamelijk voor Russische studenten gedaan word, belabberd is. Al met al ging de eerste week heel snel om en hebben we ons zeker geamuseerd. Volgende week begint de school en ik ben ook erg benieuwd wat ik hiervan moet verwachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Luuk

Actief sinds 28 Maart 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 5485

Voorgaande reizen:

01 April 2013 - 21 Juli 2013

Dresden

Landen bezocht: