Week 2 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 April 2013 | Duitsland, Dresden

De tijd is omgevlogen en we zitten alweer in week 2 hier in Dresden. Het is ons tot nu toe goed bevallen hier en we hebben ons nog geen moment verveeld, ondanks dat we nog geen school hebben gehad. De lessen die we hadden van Herr Zeuner beginnen pas 1 week later dan de andere lessen. Dit wisten wij echter niet waardoor we op maandag er pas in het klaslokaal achterkwamen. Uit onze andere les waar we op woensdag heen zijn gegaan werden we verwijderd. Dit omdat het alleen bedoeld was voor Vollzeitstudenten en niet voor Erasmus studenten zoals wij. Toen we dit hoorden wisten we dat we nog een hoop dingen zouden moeten regelen. Veel van onze vooraf opgegeven cursussen werden niet meer gegeven en hierdoor zouden we (samen met Herr Zeuner) nieuwe uit moeten kiezen. Dit verliep echter vlekkeloos en als alles goed is zijn we nu ingeschreven voor alle cursussen hier aan de TU. Verder heb ik nog mijn andere kamergenoot ontmoet: Konstant uit Oekraïne. Een hele aardige jongen die alleen 1 nadeel heeft: hij spreekt alleen Engels. Dit is soms best verwarrend doordat ik vaak moet switchen van Nederlands/Dialect/Duits/Engels, maar het werkt al steeds beter. Verder bevalt het me (ons) tot nu toe zeer goed. We hebben veel vrij en je hoeft je in Dresden niet veel te vervelen, mede doordat het openbaar vervoer gratis is en werkelijk perfect op tijd en vaak rijdt pak je veel sneller de tram naar bijvoorbeeld het centrum.

• 15 April 2013 - 09:37

Ferun:

Schön dass es euch gut gefällt. Ich hoffe, die Kurse werden euch auch gefallen. Und die richtig gute Nachricht ist, dass jetzt auch endlich das Frühjahr anfängt und dann ist Dresden nochmal so toll.
    Hier in Sittard ist gerade Prüfungswoche und ich bin letzte Woche in England auf einer Konferenz gewesen. Also von Langeweile auch hier keine Rede ;-)).

Liebe Grüße
    Ferun