Week 4 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 April 2013 | Duitsland, Dresden

Week 4 in Dresden zit er alweer bijna op, de tijd vliegt hier werkelijk voorbij. Deze week zijn we eigenlijk pas echt begonnen met de lessen, vorige week waren meer de beschrijvingen van elke cursus. De cursussen bevallen me tot nu toe erg goed, we hebben met Ulrich Zeuner een zeer goede docent die alles goed en leuk weet uit te leggen. Ondanks dat het meer een Vorlesung is, boeit hij me steeds en weet ik ook goed de aandacht erbij te houden. Verder hebben we nog een Grammaticacursus die ook erg interessant is en waarbij we iedere les huiswerk meekrijgen.

Het weer is hier in Dresden ook iets beter als thuis, gisteren (vrijdag) was het zelfs bijna 30 graden, vandaag is het daar in tegen weer wat minder (15 graden met regen).

Verder hebben we ook wat meer contacten met andere weten te leggen, zo zijn we gisteren met nog 3 andere studenten die hier zitten (voor langere tijd) naar Kraftwerk Mitte geweest. Dit is een hele grote discotheek in een oude fabriekshal. Zij weten de weg hier in Dresden ook beter (ze komen alle 3 uit Dresden) en dat brengt uiteraard ook voordelen voor ons mee (ze weten alle goede uitgaansgelegenheden).

Als de volgende weken net zo snel voorbij vliegen als tot dusver, zijn we zo weer terug in Nederland. Het bevalt me tot dusver prima hier en als het weer nog wat beter wordt is het helemaal top!

• 08 Mei 2013 - 14:51

Ferun:

Scheint mir auch so, dass ihr euch gut amüsiert. Hoffe mit dem Studium seid ihr genauso erfolgreich. Uli ist aber sehr zufrieden. Muss nochmal mit ihm telefonieren wegen benoteter Schein und so...War gestern mit den 1e und 2e jaars in Bonn, hat aber leider so geschüttet als wir aus dem Museum sind, dass wir alle klatschnass waren und frührer zurück gefahren sind. Schade, aber das relativiert das Wetter in Dresden etwas, oder?