Week 3 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Luuk Geraats - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Luuk

19 April 2013 | Duitsland, Dresden

De eerste lesweek in Dresden zit er weer op voor ons. Over het algemeen verliep deze week rustig en is hij werkelijk voorbij gevlogen. De lessen zijn waren over het algemeen interessant en Herr Zeuner weet alles leuk en goed uit te leggen. De seminaren die we hebben zijn:

-Grammatik in der Praxis
- Einstieg in der Landeskundedidaktik
-Fertigkeiten im DaF Unterricht
- Neuen Medien
-Motivation im FSU

Over het algemeen krijgen we hier te horen dat we goed Duits spreken, zo goed zelfs dat nagenoeg iedereen denkt dat we Duitsers zijn. Dit is uiteraard altijd fijn om te horen. Mijn kamergenoten zijn erg aardig en behulpzaam, als er iets is kan ik altijd naar ze toe gaan om het te vragen. Verder verheug ik me al op de volgende we(e)k(en). Verder hebben we ook nog een paar leuke uitgaansgelegenheden ontdekt, dat natuurlijk altijd van pas komt. Het weer is hier verder ook redelijk goed, in ieder geval beter als in Nederland dus dat maakt ons ook wel weer een stukje blijer. Het wachten is nu op de echte zomer, die er ongetwijfelt aan zit te komen!